colecții · literatură

Recenzie: ,,Portocalele verzi” de Vitali Cipileaga

Cartea ,,Portocalele verzi” de Vitali Cipileag a fost una dintre cele mai savuroase lecturi din acest sfârșit de toamnă.

Protagonista acestui roman, Adriana, o fată de 26 ani, suferă de o boală extrem de rară și foarte misterioasă, pentru care încă nu există încă un tratament exact. Tatăl ei devine din ce în ce mai îngrijorat pentru starea fiicei sale. Din acest motiv Adriana este impusă să ia o mulțime de pastile. Misterul în sine al cărții și adevărul pe care Adriana vroia cel mai mult să-l afle era motivul soarții tragice a mamei și a bunicii sale, care au decedat la vârsta de 27 ani. Pe parcursul romanului putem observa cum strea Adrianei se înrăutățeste și cum aceasta este urmărită de un șarpe, care îi agravează și mai mult starea de bine. Viața eroinei se schimbă când îl întâlnește pe Eldar, un tânăr cu care aceasta descoperă dragostea adevărată.

,, — Șarpe, ce se ascunde în livadă?
—  Trădare. Minciună. Pedeapsă. Moarte.
Mesajele lui îmi străpung urechile, iar ecoul țiuie asurzitor în timpane.
—  Oprește-te!
—  Totul ține de alegeri. Cât de mult ești dispusă să pariezi pe oamenii tăi? Ce ai spune despre ei dacă i-ai cunoaște cu adevărat, în cele mai ascunse locuri ale sufletului lor? Ce alegere ai face? Dacă vrei să afli ce se ascunde cu adevărat în livadă, asumă-ți furtuna pe care o vei semăna. Eu pot să-ți ofer cunoașterea pe tavă, dar care ar mai fi lecția învățată? Oamenii sunt mai vicleni decât șerpii. Caută răspunsuri în ei.”

Dacă doriți să aflați ce s-a întâmplat de fapt cu mama și cu bunica Adrianei, ce mistere se ascund în livada de portocali, care este rolul portocalelor verzi și al șarpelui, ce adevăr tăinuiește tatăl acesteia – vă invităm la lectură.