Chișinău citește o carte:,,Tunica Portocalie”de Lucreția Bârlădeanu

Programul de lectură Chişinăul citeşte, ediția XIV cartea pentru maturi „Tunica Portocalie„de Lucreția Bârlădeanu.

Lucreția Bârlădeanu este una dintre cele mai sofisticate prezențe din lumea literară de la Chișinău, îsi împarte viața între Chișinău și Paris de ani buni. Timpul petrecut în capitala franceză i-au sporit rafinamentul și eleganța care te poate chiar intimida.

Spune că titlul ultimului său volum „Tunica Portocalie” nu este ales întâmplător. Portocaliul este o culoare vibrantă, exuberantă, iar tunica – un element de vestimentație care poate fi interpretat în moduri felurite, rămânând totuși un simbol al grbigației și libertății. „Un scriitor lasă întotdeauna și cititorului său posibilitatea de a se regăsi în simboluri și de a le interpreta”, punctează Lucreția Bârlădeanu.Scriitoarea însumează noblețea unei parizience și spontanietatea românească, ceea ce o face un personaj extrem de interesant, mai ales pentru generația nouă de cititori.

Volumul „Tunica Portocalie” cuprinde o înșiruire de povestiri cu subiecte și personaje extrem de variate. Tocmai aceste istorii si destine, tratate cu diverse procedee artistice, fac din această carte o lucrare inedită, colorată.

Un gând despre “Chișinău citește o carte:,,Tunica Portocalie”de Lucreția Bârlădeanu

  1. Eu am reușit să lecturez toate trei carți de la Dansul Florilor la Negru si Rosu.
    Despre cele două menționate eu am doar o părere foarte bună, iar de a treia mă îndoiesc în valoarea ei. Cu acelaș succes în locul Tunicii putea fi cartea mea APROAPE DE CARPAȚI, o carte mult mai fascinantă și mai de valoare, însă la Ministerul Culturii a ajuns cine a ajuns, nu și autorul care s scris…

    Apreciază

Lasati un comentariu